00 Kč

V košíku zatím nic není

Procházet doporučené produkty

Způsoby doručení

  • Zásilkovna Zásilkovna - Výdejní místa 69 Kč
  • GLS GLS - Výdejní místa 69 Kč
  • Česká pošta Česká pošta - Balíkovna79 Kč
  • Zásilkovna Zásilkovna - Doručení domů 99 Kč
  • GLS GLS - Na adresu 99 Kč
  • Česká pošta Česká pošta - Balík do ruky 99 Kč

Úvod do studia archeologie elektronická kniha

Autor: Vladimír Podborský
(0)

Publikace je určena posluchačům archeologie 1. ročníku, jimž má usnadnit vstup do odborného studia archeologie. Má je seznámit se základní terminologií oboru, s dějinami archeologie, s principy periodizace pravěku a rané doby dějinné a s hlavními…

Celý popis
  • FormátPDF
128 Kč
  • Ihned ke čtení

Potřebujete pomoct s výběrem?

Rádi vám poradíme
(Po-Pá 9:00-16:00)

Popis

Publikace je určena posluchačům archeologie 1. ročníku, jimž má usnadnit vstup do odborného studia archeologie. Má je seznámit se základní terminologií oboru, s dějinami archeologie, s principy periodizace pravěku a rané doby dějinné a s hlavními osobnostmi oboru minulosti i současnosti. Ve druhé části práce jsou rozebírány základy metodiky a metodologie oboru, které jsou „ilustrovány“ řadou konkrétních případů. Jsou tu definovány jednotlivé entity dvou základních řad archeologických pojmů: řady horizontálně-geografické (civilizace – okruh – archeologická kultura – skupina – typ) a řady vertikálně-chronologické (perioda či stupeň – fáze či etapa – subfáze – horizont), uvedeny metody určování etnicity pravěkých kultur, metody absolutní i relativní chronologie, metody studia duchovního života lidí pravěku a raného středověku a metody studia ekonomiky a z toho plynoucího sociálně-ekonomického systému jednotlivých etap pravěku a rané doby dějinné. Na závěr je připojena kapitola o výstupech archeologického bádání a o vědecké etice a připojen je i obsáhlý slovník odborných pojmů.

Parametry

  • ISBN978-80-210-6160-6
  • Jazykcs
  • Výrobce / DovozceMasarykova univerzita
Celý popis a parametry Skrýt popis a parametry

Celkové hodnoceníHodnocení zboží sbíráme od reálných zákazníků, kterým po odeslání objednávky posíláme e-mailem žádost o hodnocení objednaných produktů.

0 %