Celkem
{{item.Name}} {{item.Count}} KS

Philip Reeve - Smrtelné stroje

Smrtelné stroje
Co když nic není takové, jak se zdá?

Thomas je sirotek. Jako učedník třetí třídy pomáhá cechu historiků v muzeu. Touží zažít stejná dobrodružství, jaká prožil slavný a nebojácný historik Valentin. Jednoho dne se však Thomas připlete k Valentinovu napadení. Neváhá a rozhodne se tajemnou dívku, pachatelku napadení, pronásledovat. Když se shodou okolností ocitne mimo pojízdný Londýn, musí však se záhadnou dívkou Hester, kterou trápí její minulost, začít spolupracovat. Spolu se snaží dostat opět do Londýna. Tom za svým starým životem a Hester za pomstou. Nebudou to mít snadné, v patách mají otrokáře, hladová města a před sebou prašnou cestu. V Londýně mezitím začínají vyplouvat na povrch podivná tajemství a jediný, kdo může všemu přijít na kloub je Valentinova dcera Katherine.

Mnoho z vás jistě zaregistrovalo stejnojmenný film, který vyšel v roce 2018 a na jehož scénáři se podílel i slavný režisér Peter Jackson. Byla jsem tou dobou na snímku v kině, z kterého jsem pak odcházela nadšená. Zahanbeně přiznávám, že knižní předlohu jsem objevila už před pár lety, ale pustila se do ní teprve letos. Stalo se tak hlavně díky náhodě, protože nám titul dorazil na prodejnu. V tu chvíli jsem neváhala a koupila si rovnou celou sérii, která má mimochodem nádherné obálky s krásnými předsádkami. Uvnitř je větší písmo a u každé kapitoly malá ilustrace.

Příběh mi doslova ubíhal pod rukama. Autor píše velice čtivě. Svižnosti napomáhají také kratší kapitoly nabité akcí. Autor se nebojí klást hlavním hrdinům do cesty hromadu překážek a mnohdy si nebere servítky. Hlavní postavy jsou skvěle vykreslené a já jim fandila a bála se o ně. Naopak padouchům jsem přála nezdar. Jak však zjistíme, mince nemá jen jednu stranu a příběh přináší mnohá překvapení...

Jediné, co bych vytkla je lehce utahanější začátek, ale jinak jsem s knihou nadmíru spokojená a těším se na další díly.

Autorka: Petra H. - Levné knihy Olomouc

Knihy za ceny, které nečekáte!